fan van onze stoffen? Deel ons op:
NL EN

Lolalilie heet jullie welkom op haar online DIY-webshop


We zoeken niet alleen de wereld rond naar stofjes die een extra hebben, maar ook naar artikels die een andere toepassing bieden aan je gekozen stofjes, die leuk en vooral mogelijk zijn om zelf eens te doen. Kijk daarvoor zeker eens bij onze rubrieken "Leuke-doe-het-je-zelvers".

Naast onze kleurrijke en/of themavolle reeks "Stoffen", kan je ook die artikels vinden die je stofje vervolledigen of je werk in het stofje ondersteunen. Onze "Fournituren" bevatten verschillende items die hiervoor dienen.
 
Ondertussen zijn we uitgegroeid tot de  "Lampenkappen maken”-speciaalzaak in België en omringende landen. We bieden u nu de mogelijkheid om complete kits, complete sets, het samenstellen van uw eigen kit, houten design lampvoeten, andere kapjes dan voor lamp of datgene wat u ontbrak om je lampenkapproject te starten, te bestellen.

Bij onze "Boeken en patronen" rubriek kan je een inspiratiebron vinden voor dat alternatief stofprojectje.

Weet je niet wat gegeven, dan zijn misschien onze "Kadobonnen" de oplossing. Ze zijn geldig voor de aankoop van eender welk artikel in ons webwinkeltje.

Vragen en suggesties zijn altijd welkom. Onze contactpagina staat ter uwer beschikking. We leveren over gans België en rest van Europa, ophalen is te Brugge. B2B kan altijd maar bij grote daden, gelieve ons eerst te contacteren.


Wanneer en waarom moet ik me registreren?


U mag zich altijd registreren wanneer u wil maar u zal ten laatste gevraagd worden om u te registreren of uw registratie in te vullen bij de afhandeling van uw bestelling.

De gegevens van de registratie dienen om de nodige optimale diensten te kunnen uitvoeren om uw bestelling tot een goed einde te brengen. Deze gegevens blijven enkel tussen de betrokken partijen gekend en zullen niet dienen ten voordele van derden.

Het email adres dat u invult dient enerzijds als uw login en anderzijds als het adres waarnaar alle communicatie van uw bestelling gestuurd wordt.


Hoe kan ik mijn login email adres (=contact email adres) laten veranderen?


Uw login email adres is naast uw login naam ook het adres waarnaar Lolalilie zijn communicatie stuurt met betrekking tot uw bestelling alsook andere mogelijk nieuws. In geval van dat uw geregistreerd email adres niet meer strookt met de werkelijkheid of uw wenst op een ander email adres gecontacteerd te worden, gelieve een mail te sturen naar ons via ons contact pagina op onze website (www.lolalilie.be) waarin u uw oud en ook nieuw email adres vermeld. Wij gaan voor u deze login dan aanpassen. Uw paswoord blijft geldig en hoeft niet aangepast te worden.


Hoe kan ik bestellen?


Op elke detailpagina van een artikel bevindt zich een “voeg toe”-knop. Als u op deze knop klikt, dan wordt de hoeveelheid die ingevuld werd in het hokje van aantal weggeschreven naar uw winkelmandje. Eenmaal uw aankoop is afgerond, dan gaat u naar uw winkelmandje waar u de inhoud kan afrekenen. Maximaal 24 uur na uw bestelling zal u een bevestigingsmail ontvangen van ons met de nodige betaalinstructies. Eenmaal betaald, dan zullen de artikels verstuurd of kunnen opgehaald worden. Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendingskosten.


Hoe kan ik bestaande bestelling aanpassen met iets meer of minder?


Zolang uw bestelling nog niet is verstuurd en nog niet betaald kunnen we de bestelling aanpassen. In plaats van een nieuwe bestelling in te voeren, stuurt u ons een mail via onze contactpagina of rechtstreeks naar info@lolalilie.be. Vergeet niet te vermelden op wiens naam de bestelling staat, uw nummer van bestelling en de wijziging dat u wenst aan de bestelling (welk artikel en hoeveelheid). Na de aanpassing sturen we u een nieuwe confirmatie op waarin de geupdate betalingsinstructies (nieuw bedrag of saldo te betalen).

Is uw bestelling betaald maar nog niet verzonden, stuur ons zo rap mogelijk een mail met instructies nog niet te versturen of plaats zo snel mogelijk je nieuwe bestelling "met afhaling" zodat we deze; na betaling; samen met je eerste bestelling kunnen opsturen. Mocht de verzendingswijze wijzigen, dan zal het verschil van verzendingskost bij je tweede bestelling opgeteld worden. (bijv. envelop wordt pakje).


Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen of een oude bestelling terug bekijken?


Lopende bestelling
U hebt 2 mogelijkheden om de status van uw lopende bestelling te volgen.
Enerzijds kan u uw bestelling volgen op uw account overzicht na inloggen. Hiervoor logt u dus eerst in en dan klikt u op "account". Als u dan rubriek "bestellingen" kiest dan ziet u de status van uw bestellingen. Hier kan u ook vroegere bestellingen terug bekijken. We verwijderen geen oude bestellingen.
Anderzijds krijgt u per wijziging status een mail toegestuurd op uw login mail, dus heel belangrijk dat dit een echt bestaand email adres is. 

Oude afgehandelde bestellingen
Deze bestellingen blijven zichtbaar via uw account. Hiervoor logt u dus eerst in en dan klikt u op account. Als u dan rubriek bestellingen kiest dan ziet u alle bestellingen en hun status. Als u op het vergrootglas klikt, dan kan uw oude bestelling in detail terug zien.


Ik heb een bestelling gemaakt maar nog geen confirmatie gekregen!


Wij confirmeren uw bestelling altijd binnen de 24 uur.

Heel af en toe worden onze mails aanzien als spam en hierdoor riskeert men soms onze confirmatiebericht te missen.

Gelieve eens bij de folder spammails of ongewenste mails na te kijken of er geen mails van ons in deze folder terecht zijn gekomen. Onze mails zijn virusvrij maar sommige mailbeschermers hebben een probleem met een"info" emailadres. Eénmaal dat je ons als OK aanduidt, dan zullen al onze mails in je normale inbox terecht komen.

Mocht u deze niet vinden, aarzel niet om ons te contacteren via onze contactpagina of een mail te sturen naar info@lolalilie.be.

Als we na 7 dagen geen teken van leven kregen vanwege u, dan sturen we een herinnering vanuit een backup account (lolalilie@skynet.be).
 


Kan ik de stoffen en andere Lolalilie artikels komen bekijken?


Voorlopig is het niet mogelijk om onze artikels te komen bekijken daar we in de eerste plaats een webwinkel zijn.
Af en toe bezoeken we naaiclubs en beurzen, daar zal er de mogelijkheid aangeboden worden om een groot gamma van onze stoffen en artikels te bekijken en aan te schaffen. Deze bezoeken zullen op voorhand vermeld staan op onze website onder rubriek “Events”.


Hoe kan ik mijn kortingcode gebruiken?


Tijdens de afrekening van uw winkelmandje zal u de mogelijkheid hebben om de code van uw korting in te vullen. Kortingcodes worden ingevuld in het veld waar kortingcode staat, bij de validatie wordt onmiddellijk gecheckt of u recht op korting hebt (link met uw registratiegegevens) , Denkt u recht te hebben op korting en werd het niet in de berekening gevalideerd, gelieve uw code in te vullen in het tekstveld “additionele informatie mbt mijn bestelling”.  In onze communicatie met onder andere de confirmatie van uw bestelling en de betalingsinstructies, zullen we de nodige analyse doen en u onze bevindingen meedelen.


Korting bij aankoop kit?


Het is mogelijk dat er bij de aankoop van een artikel een korting wordt toegekend op een ander artikel.
Deze korting kan enkel wanneer er voldaan is aan de voorwaarde, ttz de aankoop van het hoofdartikel waardoor er een korting verleend wordt aan een component artikel. Dankzij de aankoop van een lampenkapkit kan u x% korting genieten op één stofje. U kan natuurlijk meer volume stof bestellen dan wat u nodig hebt voor de kap, zolang het binnen dezelfde stof valt geldt de x% integraal op dat stofartikel. Bij aankoop van 2 kits, geniet u 2maal x% dus kan u op 2 stofartikels x% korting krijgen. De korting kan enkel op de zelfde bestelling als de kit. De korting zal afgetrokken worden bij de confirmatie van de bestelling door Lolalilie en is dus pas zichtbaar na de confirmatie. Kortingen zijn nooit cumuleerbaar maar de grootste is altijd van toepassing.


Hoe kan ik mijn kadobonnen gebruiken?


Tijdens de afrekening van uw winkelmandje zal u de mogelijkheid hebben om de nummer of de code  van uw kadobon in te vullen in het veld “kortingscode”.  Ons systeem zal via de code het correct bedrag aftrekken van het totaal. Het is vanzelfsprekend dat kadobonnen slechts eenmaal kunnen verzilverd worden. Mocht u over verschillende bonnen beschikken, en wenst u naast deze die ingebracht werd, ook nog de andere te verzilveren, gelieve hun nummers of codes te vermelden in de tekstbox "additionele informatie mbt mijn bestelling". Bij de confirmatie van uw bestelling met de betalingsinstructies, zullen we deze codes in beschouwing nemen en de waardes aftrekken als ze van toepassing zijn.


Hoe kan ik betalen?


De betalingswijze bestaat uit een bankoverschrijving. Lolalilie stuurt u na de bestelling, via E-mail, een verkoopsbevestiging, waar de juiste betaalgegevens gecommuniceerd zullen worden. Wij vragen u om het totaalbedrag, zoals vermeld op de verkoopsbevestiging, binnen de zeven werkdagen over te schrijven op rekening: 731-0251191-33 (IBAN: BE79 7310 2511 9133, BIC: KREDBEBB) met vermelding van uw ordernummer. Bestellingen worden maximaal 10 dagen voor u gereserveerd. Indien de betaling dan nog niet ontvangen is, wordt de bestelling geannuleerd. Met uw bestelling zal altijd een afrekening meegestuurd worden. Een factuur wordt steeds opgemaakt voor B2B transacties of op verzoek (verzoek geactiveerd tijdens afrekenen bestelling), onder de voorwaarde dat het factuurbedrag groter is dan 15 Euro (inclusief BTW).

Hou rekening dat we pas verzenden wanneer het geld op onze rekening gestort werd en deze storting kan enkele dagen duren afhankelijk van de betrokken financiële instellingen.


Kan ik betalen in een ander munteenheid dan euro?


Indien het niet mogelijk is te betalen in Euro via bankoverschrijving of de kost is te hoog is om te betalen met een bankoverschrijving in een ander valuta, dan kan er ook betaald worden via PAYPALL.
Dit kan enkel wanneer dit expliciet wordt gevraagd en de kost van transactie is ten koste van de klant, dwz dat de totale te betalen prijs verhoogd zal worden met het % dat deze transactie kost (veel lager dan kost bank). Onze paypall-account wordt medegedeeld bij onze confirmatie van uw bestelling.

We versturen pas wanneer we het bedrag zien verschijnen op onze paypall account.


Hoe gebeurt de verzending en hoeveel zal die kosten?


Verzending
Van zodra wij uw betaling hebben ontvangen, sturen wij uw bestelling op. Zowel van de betaling, als van de verzending krijgt u steeds een bevestiging. Standaard proberen wij de stof zo veel mogelijk als brief, in een omslag, te versturen via BPost, zo hoeft u niet thuis te zijn om uw artikels te ontvangen. Indien de ganse bestelling of de artikels niet via een als brief lukken omwille van het gewicht of de afmetingen, wordt uw bestelling als pakket verstuurd met BPost. Als u niet thuis bent bij aanbieding pakket, zal u een bericht vinden van BPost in uw bus met instructies hoe u uw pakket kan ophalen op hun lokaal kantoor (standaard procedure BPost). Beide manieren van verzending zijn niet verzekerd. Indien u uw verzending wil laten verzekeren (tot max 500 euro), gelieve dit te melden in het tekstveld “additionele info mbt mijn bestelling” bij het afronden van uw bestelling. Bij onze confirmatie van uw bestelling zullen we u laten weten wat de extra kost wordt voor deze verzekering.

Indien u uw bestelling wil laten versturen naar een alternatief adres, gelieve deze in te voeren bij het afronden van uw bestelling. Dit adres zal bij uw klantenbestand bijgevuld worden als afleveradres 2 zodat deze eventueel opnieuw kan gekozen worden bij de volgende bestelling.

Verzendingskosten
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendingskosten. De verzendkosten worden extra aangerekend naargelang het gewicht of omvang en de bestemming. De verzendingkosten zijn ook inclusief BTW.

Nadat u gekozen hebt om uw bestelling te laten opsturen en u ook het afleveradres hebt bevestigd, tijdens het afronden van uw bestelling, zal de verzendingkosten verschijnen op uw afrekening. U kan en mag nog altijd beslissen om niet verder te gaan en uw bestelling niet door te sturen. Pas bij de volgende en finale bevestiging, zijnde artikels, wijze verzending en kennisgeving verzendingskosten en eventueel invoeren kortingkode, wordt uw bestelling gecommuniceerd aan ons. De minimum verzendkosten zijn € 2,45 voor België (zegels genormaliseerde brief + envelop).

We versturen alles via Bpost (tenzij anders gewenst). Bij verschillende mogelijkheden van verzenden zal altijd de goedkoopste wijze toegepast worden (bijvoorbeeld niet-genormaliseerde brief tov pak).

Door de verschillende vormen, gewichten en het onplooi-gehalte van sommige van onze produkten is het moeilijk de verzendingskost precies te bepalen. Indien de verzending zou afwijken (+/-) dan medegedeeld tijdens uw bestelling, dan corrigeren we de verzendingskost op onze confirmatie-mail en vermelden we deze wijziging bij opmerkingen.

Track & trace is enkel mogelijk als uw bestelling wordt verstuurd als pak. Bij elke verzendingnotificatie zal een link en paknummer meegegeven worden.

Aangetekend sturen is ook mogelijk maar kost € 9,90,  welke uitvoering van verpakking. Wanneer dit gewenst wordt, moet dit meegedeeld worden in het tekstveld bij de confirmatie van uw bestelling.

Bij ophaling worden er geen verzendkosten aangerekend.

Indicatief onze verzendingsprijzen exclusief btw

  • via niet genormaliseerde brief:
    • Kleine verzending binnen België: 2,78 euro
    • Grote verzending binnen België: 3,81 euro
    • Verzending EU-landen: startend vanaf 6,65 euro
  • via pakket:
    • binnen België en < 2 kg: 5,50 euro
    • binnen België en > 2 kg: startend vanaf 6,80 euro
    • EU-landen < 2 kg: startend vanaf 7 euro
    • EU-landen > 2 kg: startend vanaf 8 euro
  • Lampenkapringen (niet het gewicht maar omvang en aantal bepalen kost):
    • binnen België: pakketprijs Bpost (startend vanaf 5,50 euro)
    • EU-landen: pakketprijs Bpost (startend vanaf 7 euro)


Hoe kan ik mijn verzending opvolgen?


Verzending als envelop

Deze type van verzending kan u niet opvolgen. De verzending volgt de procedure van een gewone brief.
Normaliter wordt deze in uw brievenbus gedropt binnen de 48 uur, in België, nadat u van ons de notificatie ontving van verzending. Voor de buurlanden kan dit oplopen tot 4 dagen.

Verzending als pakje

Deze type van verzending kan u wel opvolgen. Bij elke notificatie van de verzending van uw bestelling is er een 'track & trace"-nummer vermeld alsook de site waar u de verzendingsetappes kan opvolgen.

Belangrijk om te weten dat bij een pakje, er altijd een handtekening alsook een naam dient gegeven te worden voor ontvangst van het pakje.

De volgende afleversituaties kunnen bestaan:

  • Pakje is afgeleverd bij u thuis of op een ander door u meegedeeld adres (Zending geleverd)
 
  • Pakje is afgeleverd op een ophaalkantoor Bpost door u gevraagd tijdens bestelling; bijvoorbeeld een Bpost kantoor in de buurt van uw werk. U mag dus niet vergeten deze te gaan ophalen op tijd want anders komt deze terug naar ons.(Zending beschikbaar in het afhaalpunt)
 
  • Pakje werd op uw afleveradres aangeboden maar er bleek niemand thuis te zijn. Er wordt een briefje in uw bus gestopt met deze vermelding (niet thuis) en het adres van een postkantoor van Bpost (dichtsbijzijnde) waar u uw pakje kan komen ophalen. Gelieve briefje mee te nemen wanneer u deze komt ophalen. Indien u na 2 weken nog niet hebt opgehaald, dan komt pakje terug naar ons. (Zending aangeboden : bestemmeling afwezig - bericht gelaten in brievenbus van bestemmeling - beschikbaar in ophaalpunt)
 
  • Pakje ligt bij buren want u was niet thuis. Een praktijk enkel uitgevoerd door PostNL. In uw bus zou u een briefje moeten vinden welke buren het pakje in uw naam hebben ontvangen alsook hebben ondertekend. Indien u geen buren hebt of geen die willen ontvangen in uw naam, dan wordt pakje de volgende dag nogmaals aangeboden. Nog steeds niet thuis, dan wordt pakje 2 weken in het dichtbijzijnde postkantoor gelegd nadat men in u bus een briefje naliet met de vermelding dat er daar een pakje op je wacht. In België (Bpost) kan deze manier van werken met buren niet! (Zending geleverd) - status: geen onderscheid tussen bij u als bij de buren
 
  • Pakje blijft in "Zending onderweg voor levering" staan. Gelieve met ons in contact te treden als dit langer duurt dan een week (voor België 3 dagen). Hou rekening met weekend en feestdagen!
 
  • Pakje heeft status "Zending geleverd maar u hebt niets ontvangen en ook geen briefje. Gelieve eerst de buren aan te spreken en indien deze vraagstelling negatief is, gelieve ons zo vlug mogelijk te contacteren zodat wij BPost kunnen interpeleren mbt uw pakje. Sowieso zal u geduld moeten hebben zolang dat de enquête (onderzoek) naar het pakje duurt. Als er na 3 tot 4 weken blijkt dat er geen uitkomst is, lees "pakje gevonden en afgeleverd", dan zullen we ons best doen om tot een goed einde te komen. Hou rekening dat er wel geen fout van de klant kan aangetoond worden (bijvoorbeeld verkeerde huisnummer e.d.).

 


Kan ik komen ophalen?


Vermits we in de eerste plaats een webwinkel zijn, moet u “een afspraak” maken voor ophaling. Ophaling is bovendien enkel mogelijk op vastgestelde dagen, namelijk de dinsdag of de donderdag. Een voorstel tot afspraak kan u maken via het tekstveld “additionele informatie mbt mijn bestelling” dat tot uwer beschikking staat bij het afronden van uw bestelling. Naast de bevestiging van uw bestelling zullen we u ook confirmeren of uw afspraak al dan niet mogelijk is met eventueel een tegenvoorstel van datum en uur . Niet betaalde maar bestelde artikels zullen nog niet uit stock genomen worden, noch klaarliggen en er worden ook geen stoffen en artikels verhandeld op krediet.
Ophaaladres is gelegen te 8310 Assebroek Brugge en het adres zal medegedeeld worden in de bevestigingsbrief bij betaling. Voor ophaling worden er geen verzendkosten aangerekend.


Kan ik mij artikelen ruilen of retourneren?


Normaliter kan u uw bestelling retourneren en/of ruilen. Hiervoor moet er wel aan enkele voorwaarden voldaan worden; de retour mag niet later gebeuren dan zeven dagen na levering, bij stoffen moet bestelde lengte minimum 50 cm zijn per stof, bij patronen mag originele verpakking niet geopend geweest zijn. Men moet ook via de contact pagina op onze website deze retour hebben laten weten om welke bestelling het gaat vooraleer de retour te initiëren, waarop we verdere instructies kunnen geven waar deze mogen geleverd worden. We staan niet in voor de kost van retourneren of verkeerd afleveren van de producten.